Wil je alles eruit halen wat erin zit? Er zijn meerdere manieren om meer omzet te behalen met je cursus. Nieuwe cursisten binnenhalen is niet de enige manier. Hoeveel extra waarde kun je halen uit bestaande cursisten? Daar gaan we in deze blog dieper op in.
Hoe groot kan de waarde van een klant zijn?
Richt jij je op het eenmalig verkopen van een cursus aan je doelgroep? Dan kan marketing behoorlijk frustrerend (en duur) zijn. Het binnenhalen van nieuwe klanten is een van de lastigste dingen in marketing.
Je kunt het ook op een andere manier aanvliegen.
- Bestaande klanten inzetten om nieuwe klanten voor je aan te bieden
- Ervoor zorgen dat bestaande klanten meer kopen dan aanvankelijk gepland
- Klanten verleiden om in de toekomst terug te komen
Cursusbundels met korting
Heb je verschillende cursussen? Bestaat er al een vervolgcursus van je huidige cursus? Je hoeft dan je cursussen niet individueel te verkopen, je kunt er ook een pakket van maken. Hier kun je dan een korting op geven, waardoor je cursisten direct verleid om meer aan te schaffen. Je mag daar best een fixe korting voor geven: de kans is groot dat een cursist anders nooit een tweede cursus zou aanschaffen. Elke extra omzet is dus welkom.
Bied een loyaliteitsprogramma aan
Produceer jij regelmatig nieuw cursusmateriaal? Je kunt cursisten dan verleiden om terug te komen met een loyalty- of puntenprogramma. Hiermee krijgen ze korting wanneer ze meerdere keren een cursus bij jou aanschaffen. Deze is perfect voor wie van online cursussen een business voor de lange termijn wil maken!
Beloon referrals
De beste reclame ter wereld? Mond-tot-mond-reclame. We kopen het liefst op basis van de aanbevelingen van mensen die we vertrouwen. Hier kun je gretig gebruik van maken. Haalt iemand voor jou een nieuwe cursist binnen? Dan kun je ze alletwee bijvoorbeeld tien euro korting geven.
Op zoek naar meer slimme tips om je sales en marketing te boosten? Je vindt ze hier!