cursus voor bedrijf

Of je nou een start-up bent of een gevestigde naam in welke sector dan ook – je blijft gaan voor groei en nieuwe ontwikkelingen. Geen enkele markt staat stil, dus jij als bedrijf ook niet, toch? Je bent continu op zoek naar nieuwe manieren om je bedrijf sterker te maken, zowel intern als extern: met het vinden van nieuwe klanten, maar ook met slimmer en beter werken voor je medewerkers. Goed nieuws, online cursussen kunnen je helpen met beide! Waarom online cursussen een goed idee zijn voor jouw bedrijf, ontdek je in deze blog.

1. Extra inkomsten

Money makes the world go round, dus laten we beginnen bij de meest voor de hand liggende reden om een online cursus te ontwikkelen: extra inkomsten. Wanneer je een online cursus maakt, kun je deze verkopen aan je klanten. Je doet een eenmalige investering, die zich continu terugverdient. Als je cursus eenmaal staat, hoef je er in principe niks meer aan te doen: een passieve inkomstenbron dus.

Denk jij dat er geen online cursus gemaakt kan worden voor jouw bedrijf of branche? Think again! De mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je een online cursus maken die je klanten helpt je product te gebruiken, of laat je een medewerker een online masterclass in zijn of haar vakgebied geven. Zo laat je ook zien dat je expertise in huis hebt: fijn marketingmateriaal dus!

Wanneer je online cursus is gemaakt, kun je hem op verschillende manieren monetariseren. Natuurlijk kun je hem in de volledige vorm gebruiken, maar je kunt hem ook opsplitsen in mini-cursussen, voor klanten die op zoek zijn naar specifieke kennis.

2. Tijd

Natuurlijk ga je tijd kwijt zijn aan het opbouwen van de cursus. Maar de tijd die je ermee bespaart, levert je ook weer wat op – tijd is geld! Je biedt een product dat 24/7 beschikbaar is, terwijl jij dat niet hoeft te zijn. Als je offline cursussen aan zou bieden, beperk je de mogelijkheden voor je cursisten, en voor jezelf. Wanneer je een goede training ontwikkelt, kun je deze zo vaak inzetten als je wilt. Je neemt er één keer de tijd voor om je cursus op te starten – en of die nou 100 of 1000 keer verkocht of gedaan wordt, jij bent er geen minuut meer aan kwijt!

3. Werknemers

Niet alleen extern, maar ook intern bieden online cursussen veel voordelen voor bedrijven. Zo geven ze je de mogelijkheid om werknemers in te werken en bij te scholen op een flexibele manier. In plaats van de hele afdeling een dag dicht te gooien of vermoeiende avondcursussen te organiseren, geef je je medewerkers de kans om op tijden die voor hun werken nieuwe kennis op te doen, bijvoorbeeld wanneer het even wat minder druk is. Het aantal cursisten is voor online trainingen ook onbeperkt, dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Wist je trouwens ook dat de meeste mensen hun concentratie verliezen bij een presentatie na 10 minuten? Met een online cursus die is opgedeeld in korte stukjes, zorg je ervoor dat de informatie ook nog eens beter blijft hangen. Cursisten onthouden lesstof uit online cursussen veel beter dan uit offline trainingen: maar liefst 25 tot 50% meer! Op die manier haal je nog meer waarde uit de tijd van je werknemers.

Maar hoe zit het dan met ons eerste punt, extra inkomsten? Dit soort online cursussen leveren je natuurlijk geen directe inkomsten op. Je eigen werknemers laten betalen voor hun inwerktraining of verplichte bijscholing is geen goed idee. Toch zijn ook interne cursussen financieel interessant, vanwege de enorme kostenbesparing die ze opleveren in vergelijking met offline cursussen. Je hoeft geen locatie te huren, catering te verzorgen of een externe trainer in te huren. Daarbij moet je het ook zien als een investering in menselijk kapitaal, die zich uiteindelijk ook terug zal betalen dankzij nog betere medewerkers.

Als dit nog niet reden genoeg is om een online cursus voor je bedrijf te ontwikkelen, geven we je nu de mogelijkheid om Maatos 30 dagen lang gratis te proberen. Zo ervaar je het gemak en kun je alle opties ontdekken.

Probeer 30 dagen gratis
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie