Vijf must-have tools voor instructeurs met een eigen LMS

In de online wereld zijn er veel mogelijkheden voor bedrijven. Maar met elke mogelijkheid komt er ook weer een nieuwe manier om te meten, informatie te verzamelen en te analyseren. Hier zijn handige tools voor. En over de tools, waarvan wij vinden dat jij ze moet gebruiken, gaan we het vandaag hebben. Als instructeur met een eigen LMS wil je natuurlijk wél weten wat er gebeurt.

Een gedeelte doen wij al

Een gedeelte van de data verzameling en analyse doet ons systeem al voor je. Welke tools dit zijn lees je op de pagina over de kenmerken van het LMS. Maar wanneer je verder wilt gaan dan de dingen die wij uitreiken, dan hebben we nog vijf extra tools voor je geselecteerd die goed van pas komen.

E-mailingtool: ActiveCampaign

Met de basis e-mailtjes van ons systeem kan je al veel, maar het produceren van een geautomatiseerde flow behoort daar helaas niet bij, dat durven we toe te geven. In de wereld van de online cursussen is het versturen van nieuwsbrieven en aanbiedingen cruciaal. Wij raden je dan ook aan om gebruik te maken van professionele e-mailservices, zoals die van ActiveCampaign. Daarin kan je namelijk gemakkelijk stappen toevoegen die mensen die zich ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief afgaan. Wil je elke drie dagen een reminder sturen dat de website nog bestaat? Dat kan! De mogelijkheden zijn eindeloos en met de templates heb je binnen een half uur een nieuwsbrief verstuurd.

Tools voor Adverteren: AdWords en Facebook Business

Marketing, en met name online marketing in het geval van een LMS, is cruciaal. Hiermee laat je een potentieel klant of een voormalige gebruiker namelijk zien wat ze missen. Het mooie aan de beste marketingtools is dat ze soms zelfs gedeeltelijk gratis te gebruiken zijn. Wij hebben bij maatos de voorkeur voor enkele marketingtools en die delen we natuurlijk graag met je.

Onze absolute favoriete nummer één op het gebied van marketing is Google’s AdWords. Hier maak je namelijk binnen een kwartier een campagne waarmee je kan adverteren in de zoekmachine van Google. Dat is nuttig, zeker wanneer je nog niet zo goed scoort in de organische zoekresultaten. Google loopt je door alle stappen heen, je hoeft dus alleen maar teksten te schrijven en woorden te kiezen.

De zoekmachine is één, maar sociale media is daarna de onbetwiste nummer twee op het gebied van adverteren. Hier komt Facebook (en dus meteen ook Instagram) je bij helpen. Je kan hier niet richten op een zoekwoord, maar wel op de interesses van mensen. Heb je dus een cursus paardrijden, dan kan je deze richten op mensen die daarvan houden. Erg handig!

SEO: Serpstat (en/of Yoast)

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt. Persoonlijk raden we je aan Serpstat te gebruiken, maar als je weinig kennis hebt van SEO kan je ook gewoon de handige plug-in van Yoast gebruiken. Yoast laat SEO namelijk meer op een invuloefening lijken en dat is voor de mensen die er niet diep in willen duiken erg handig. Serpstat gaat dieper in op het finetunen van alles dat te maken heeft met zoekmachineoptimalisatie, zoals linkbuilding, keyword tracking en andere begrippen waarvan je denkt: “oké? En nu?” Wist je trouwens dat je een LMS ook prima als onderdeel van je marketingstrategie kan gebruiken? Leer meer over de verschillende doelen waarvoor je een LMS inzet.

Stockafbeeldingen: Pexels

We sluiten af met een van de kleinere tools, maar niet geheel onbelangrijk. Een website staat en valt met het ontwerp, en onderdeel van een goed ontwerp zijn imponerende of ondersteunende afbeeldingen. Die afbeeldingen vind je op Pexels, waar je gemakkelijk mooie foto’s uit een database kan opzoeken. Met de hoeveelheid afbeeldingen die ze hebben, zit er altijd wel een indrukwekkende bij voor jouw website.

Ga aan de slag!

Met deze tools bereik je meer, maar om succes te hebben met een LMS moet je er natuurlijk wel eentje hebben! Meer lezen over de mogelijkheden die een LMS je bieden? Lees dan hier verder of de uitgebreide functies van het maatos systeem.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie