Je cursus is af, je cursuspagina ligt er strak bij, en nu is het maar wachten op deelnemers, toch? Fout! Die cursisten moet je toch echt zelf naar je cursuspagina zien te krijgen. In deze blog geven we je een aantal manieren om meer verkeer naar je pagina te generen.

E-mailmarketing

Zelfs met de komst van talloze social media platforms, blijft e-mailmarketing een belangrijke tak van sport om meer mensen naar je pagina te trekken. Het voordeel van e-mailmarketing dat het relatief goedkoop is. Natuurlijk zul je tijd en misschien ook geld moeten investeren in het opbouwen van een mailinglijst, maar als die er eenmaal staat, begin je al snel met je investering terugverdienen.

Het voordeel van e-mailmarketing is dat je de resultaten van je inspanningen kunt meten. Geen giswerk, je ziet meteen welke campagne meer verkeer naar je website gebracht heeft.

Maar wat moet je dan gaan vertellen? Het promoten van aanbiedingen, aanvullende informatie of updates geven, maar zeker ook het opbouwen van een relatie met je doelgroep zijn effectieve manieren om e-mailmarketing toe te passen.

Maatos heeft geïntegreerde oplossingen voor e-mailmarketing, zodat je gewoon jouw favoriete e-mailtool kunt gebruiken. Meer weten over e-mailmarketing voor je online cursussen? Anton, een van onze oprichters, schreef een complete blog over het gebruik van e-mailmarketing voor je cursus!

SEO en bloggen

De vindbaarheid en dus het verkeer naar je cursuswebsite kun je ook verbeteren door SEO, Search Engine Optimization. Dat betekent dat je de inhoud van je pagina aanpast op hoe mensen zoeken, voornamelijk in Google. De eerste stap hiervan is het doen van zoekwoordonderzoek doen op basis van huidige en historische gegevens. Opzoek naar handige tools voor SEO, lees gerust verder. Vervolgens kun je je teksten (her)schrijven op basis van de woorden die je doelgroep daadwerkelijk gebruikt.

Verder kun je de tekst op je Maatospagina ook verbeteren op basis van richtlijnen van Google. Die veranderen steeds, maar goed nieuws! Het algoritme van Google begint steeds menselijker te worden — en ja, da’s ook een beetje eng. Maar, met de updates van de laatste jaren focust Google zich vooral op de leesbaarheid en context van een pagina, en niet meer op de dichtheid van zoekwoorden. Je hoeft dus niet geforceerd met zoektermen en synoniemen te gaan gooien in je teksten.

Wil je echt aan de slag met SEO, ga dan ook bloggen! Dat brengt niet alleen meer waarde voor je bezoekers, maar heeft ook voordelen voor vindbaarheid. Over het algemeen scoren blogberichten hoger dan landingspagina’s, juist omdat ze wat menselijker lezen en meer gericht zijn op informeren dan conversie. Bloggen is dus een mooie aanvulling op je SEO, en helpt bij het vinden van cursisten!

Social media

Hij mag niet ontbreken in het rijtje: social media. Het blijft een van de populairste en belangrijkste manieren om mensen bewust te maken van je bedrijf, en ook een cursuspagina kan prima worden gepromoot via Facebook, LinkedIn en andere kanalen.

Je kunt gericht adverteren op bepaalde doelgroepen, of proberen om organisch een grote schare volgers op te bouwen door waardevolle content te delen. Hier komen de blogs weer van pas: deze kun je makkelijk delen via social media, of in kleinere stukjes knippen om via Facebook of LinkedIn waardevolle informatie te delen, meteen op de tijdlijn van je fans. Ook via dit kanaal kun je weer makkelijk meten wat wel en vooral ook niet werkt, zeker wanneer je gaat werken met adverteren.

Aan de slag!

Is je cursuswebsite toe aan een update wat betreft teksten, of ben je klaar voor meer cursisten? Met bovenstaande tips maak je een vliegende start voor meer verkeer naar je cursuspagina. Ontdek ook alle mogelijkheden om je pagina te promoten die Maatos je geeft als platform. Nieuwsgierig? Je kunt het 30 dagen vrijblijvend uitproberen!

Probeer 30 dagen gratis
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie