emailprovider activecampaign maatos

Welke e-mailprovider is het best voor jouw cursusomgeving?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Zoveel mensen, zoveel wensen. En zoveel e-mailproviders. Voor veel instructeurs is email een cruciaal onderdeel van hun marketing. Van geautomatiseerde marketingflows tot nieuwsbrieven met speciale aanbiedingen, of belangrijke reminders: je wilt top of mind blijven bij je doelgroep. Elke keer handmatig een mailtje de deur uitdoen is niet meer van deze tijd. Onderstaande tools kunnen je daarbij helpen. Wat kunnen ze allemaal, en welke is onze favoriet? 

Mailchimp

Wie kent ‘m niet: Mailchimp is al jaren een gevestigde naam als het op email tools aankomt. En dat is niet voor niks. De tool is vrij makkelijk te gebruiken, en ontzettend uitgebreid. Je bouwt makkelijk mooie nieuwsbrieven en e-mails met hun drag-and-drop-builder. Er staan talloze, of in elk geval 100, templates voor je klaar. Waar ze iets minder makkelijk in zijn, is segmenteren en automatiseren. Het kan even zoeken zijn en rommelig worden. Heb je iemand die in twee lijsten thuishoort? Dan betaal je ook twee keer voor hen als subscriber. Ook is het niet heel handig om te gebruiken als CRM. Maar, ben je vooral op zoek naar een handige tool om mooie en krachtige email campagnes in op te stellen? Dan is de gorilla van Mailchimp je beste vriend. Je zou, als je aan één doelgroep en de basismogelijkheden genoeg hebt, Mailchimp al gratis kunnen gebruiken. De volgende stap in abonnementen kost slechts 8 euro per maand, waarmee Mailchimp een van de goedkopere opties is voor een email provider tool.

MailerLite

Simpel, maar effectief: dat is MailerLite. Je verstuurt makkelijk e-mails, aanbiedingen en nieuwsbrieven naar je doelgroep. Je kunt deze eenvoudig segmenteren en zelfs a/b-tests uitvoeren met je e-mailcampagnes. Het grootste voordeel van MailerLite is dat het eenvoudig te gebruiken is, ondanks dat het een vrij nieuwe en uitgebreide tool is. Je hebt minder opties voor automatisering dan bij bijvoorbeeld ActiveCampaign, maar voor beginners maakt dat nog vrij weinig uit. Er zijn gratis abonnementen voor MailerLite waar je al vrij veel mee kunt. Met hun Forever Free plan kun je per maand tot wel 1200 e-mails versturen naar 1000 contacten. Voor 9 euro per maand breid je dit al uit tot een onbeperkt aantal e-mails. Daarmee krijg je ook live chat 24/7 support. Handig voor als je er even niet uit komt.

Aan de slag met MailerLite? Klik hier om je aan te melden

Drip

Drip is vrij rechttoe rechtaan: het is een email provider tool die je helpt om e-mailmarketing uit te voeren. Je kunt automatische e-mails instellen, en deze bovendien mooi opmaken. Drip is gemaakt voor kleine bedrijven en marketeers, en bijzonder geliefd in de e-commerce sector. Je kunt er eenvoudig data verzamelen over je e-maillijst: welke leads zijn het meest veelbelovend? Hoe zit het met conversies? Drip maakt het overzichtelijk. Sommige gebruikers vinden dat de templates enigszins te wensen overlaten, en bovendien is Drip niet goedkoop: voor 19 dollar per maand, kun je 500 contacten bereiken. Ga je daaroverheen, komt er 10 dollar bovenop. Tot 2.500 contacten betaal je 39 dollar per maand. 

Aan de slag met Drip? Klik hier om je aan te melden

Get Response 

Het e-mailmarketingplatform van GetResponse groeit in populariteit. Met meer dan 500 e-mailtemplates, duizend gratis te gebruiken stockfoto’s en een gebruiksvriendelijke editor maak je in een handomdraai aantrekkelijke e-mailmarketingcampagnes. Het is een ideale tool voor beginners. Toch zitten er talloze snufjes in die de gevorderde marketeer ook zal waarderen, van a/b-testen tot design testing en zelfs opties voor video email marketing. Daarbij zijn ook de automatiseringsopties vrij uitgebreid, en toch makkelijk te gebruiken. De prijzen van GetResponse zijn vrij fair: het goedkoopste abonnement kost slechts 13 euro per maand.

Aan de slag met Get Response? Klik hier om je aan te melden

Onze favoriet: ActiveCampaign (Mail Blue)

Last but not least: ActiveCampaign is als e-mailprovider een perfecte match met Maatos. De tool is uitgebreid genoeg, maar toch makkelijk te gebruiken. Daarbij koppelt hij naadloos met Maatos. Met de basis e-mailtjes die je via ons systeem kunt sturen, kun je al veel. Maar ben je klaar voor de volgende stap, dan heb je een geautomatiseerde flow nodig. Die maak je makkelijk met ActiveCampaign. Er staan ook hier genoeg templates voor je klaar, en een tool waarin je gemakkelijk e-mails opmaakt. De templates van ActiveCampaign zijn ook mobile-friendly, dus opmaak-technisch hoef je je geen zorgen te maken. Een ander voordeel van ActiveCampaign is dat je er een uitgebreid en overzichtelijk CRM in kunt bouwen en beheren. Ideaal voor als je flink groeit.

Aan de slag met Activecampaign (Mail Blue)? Klik hier om je aan te melden

Maatos en e-mailproviders:

Hoewel ActiveCampaign en Maatos het best samenwerken, ben je niet beperkt tot deze combinatie. Je kunt ook voor andere providers kiezen, maar wellicht loop je dan tegen een uitdaging aan.

Zo is formulieren maken is mogelijk met Active Campaign, MailChimp, Get Response, MailerLite en Drip. Een standaard integratie tussen de afrekenpagina op Maatos en e-mailprovider kun je maken met ActiveCampaign, MailChimp, iContact, GetResponse, CampaignMonitor, SendReach, VerticalResponse, en MailerLite.

Wil je deze integraties of opties met een provider die niet in dit rijtje staat? Je moet dan ofwel zelf meer code kennis hebben, of helpen wij je. Dat kan met een premiumabonnement geregeld worden!

Disclaimer

Dit artikel bevat affiliate links, dat wil zeggen dat als jij je aanmeldt via een van deze links, Maatos hier een kleine bijdrage voor ontvangt.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Artikel uit de categorie:

Vicky Frissen

Vicky Frissen

Met blogs vol tips en vergeet-dit-nietjes schrijft copywriter Vicky over hoe je van je cursus een succes maakt - en er nog plezier aan beleeft ook.

Word lid van de community

Groei mee met tips van echte online instructeurs