Het nut van een aparte salespagina voor je cursus

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Je hebt via een van onze tips flink wat verkeer naar de salespagina van je cursus getrokken, maar wat is nu het nut van al die inspanningen? Wat moet er op die pagina staan om van die clicks cursisten te maken? In deze blog vertellen we je alles over waarom je een sterke salespagina moet hebben, en geven we je een aantal tips om je conversie te verhogen.

Wat is een salespagina?

Een aparte salespagina is waar bezoekers terechtkomen via e-mailmarketing, je SEA of SEO inspanningen of via links in social media. Een salespagina is erop gericht om te verkopen, en bevat verschillende elementen die daaraan bijdragen.

Voordeel van een sterke salespagina

Een salespagina verdient geld voor je: je moet het zien als een werknemer in je winkel. Terwijl jij op vakantie bent, verkoopt je salespagina gewoon door. Dat betekent niet dat je je salespagina maar een keer hoeft in te stellen. Wie slim is, past de pagina aan op basis van feedback en bezoekersgedrag.

Elementen van een salespagina

Met Maatos stel je eenvoudig een krachtige salespagina samen. Wat komt daar op terug, en hoe zorg je dat elk onderdeel bijdraagt aan een hoge conversie? Houd rekening met onderstaande punten!

Een goede cursusbeschrijving

Je hoeft niet de hele inhoud uit te leggen van je online cursus. Focus je in de cursusbeschrijving niet alleen op wat de cursist gaat leren, maar ook waarom dit relevant is en waarde toevoegt voor de cursist. Houd rekening met de pijnpunten en verlangens van je doelgroep.

Reviews, testimonials en bio

Een potentiële klant wordt sneller over de streep getrokken als hij ziet dat anderen al hebben geprofiteerd van je cursus. Ook een sterke biografie, een beschrijving van jou als docent, laat potentiële cursisten zien dat ze bij jou aan het juiste adres zijn om nieuwe kennis op te steken. Vertel over je ervaring, hoe je jezelf ontwikkelt, en wat je belangrijk vind om je cursisten te leren.

Urgentie: een aanbieding of korting

Als bezoekers zien dat er een tijdsgebonden aanbod is waarvan ze kunnen profiteren, hebben ze sneller de neiging om tot actie over te gaan.

Heldere call-to-actions

Alleen tekst en uitleg over je cursus is niet genoeg: spoor je bezoekers actief aan om zich aan te melden of je cursus te kopen. Een call-to-action is altijd in de gebiedende wijs. Maak hier ook een opsomming of samenvatting van de voordelen die ze eruit halen.

Frequently Asked Questions

Zijn je bezoekers dan nog niet helemaal zeker? Dan is het zaak om al hun vragen zo snel mogelijk te beantwoorden en alle twijfel weg te nemen. Dit doe je door de veelgestelde vragen in je salespagina op te nemen, en ze natuurlijk ook te beantwoorden.

Meer tips nodig? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Extra tip:

Houd het kort, dat is krachtiger. Je bezoekers komen niet naar je online salespagina omdat ze zin hebben lekker veel te lezen. Je moet hun aandacht direct pakken, en ze zo snel mogelijk naar de call-to-action navigeren.

Klaar om meer uit jouw cursus te halen, maar zit je nog met een paar vragen? Word lid van onze online instructeur community en krijg antwoord op al je vragen van echte online instructeurs, zo sta je er nooit alleen voor! Klik hier om je gratis aan te melden.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Artikel uit de categorie:

Rick de Bie

Rick de Bie

Rick is ondertussen een jaar werkzaam bij Maatos en heeft al tientallen instructeurs geholpen succesvol een cursus te publiceren! Leren over de belangrijkste onderdelen van marketing? Dan moet je bij Rick zijn. Het delen van kennis is een passie, vooral over onderwerpen waar hij diep op in kan gaan!

Word lid van de community

Groei mee met tips van echte online instructeurs